27

ΡΙΖΟΤΟ ΜΕ ΦΡΑΟΥΛΕΣ // RISOTTO ALLE FRAGOLE


ΡΙΖΟΤΟ ΜΕ ΦΡΑΟΥΛΕΣ

Σίγουρα με την πρώτη ματιά φαίνεται πολύ εξεζητημένο πιάτο! Θα απορούσατε πάντως αν ξέρατε πόσο συνηθισμένο ειναι στην γειτονική μας Ιταλία, απ' όπου και η συνταγή...
Το χρώμα τόσο ονειρεμένο ρόζ, που σε κάνει να υποψιάζεσαι την προσθήκη κάποιας χρωστικής... Το άρωμα υπέροχο, ανοιξιάτικο και γλυκό. Η γεύση έκπληξη, υπόξινη και ευχάριστα ιδιόμορφη. Αν σας αρέσουν οι γευστικές προκλήσεις, μην παραλείψετε να το δοκιμάσετε!
Η δική μου παρέμβαση είναι η προσθήκη πετιμεζιού απο ρόδι, στην θέση του παραδοσιακού ξυδιού μπαλσάμικο της Μόντενα (προσοχή μιλάω για το aceto balsamico tradizionale, οχι αυτο που κυκλοφορεί εδω και στην γεύση ειναι πιο κοντά στο ξύδι! - πληροφοριες και εδω).

Δόση : για 2 άτομα
Βαθμός δυσκολίας : μέτρια δύσκολο
Υλικα : 200 gr ρύζι arborio ή carnaroli,
                150 gr φράουλες,
                1 σκαλόνιο (ή 1/2 μικρό κρεμμυδι λευκό),
                1 κ.σ. παρθένο ελαιόλαδο,
                1 κ.σ. βούτυρο,
                1/2 φλ. λευκό και ξηρό κρασί,
                1 κ.σ. πετιμέζι ροδιού,
                1 lt περίπου ζωμό λαχανικών,
                αλάτι.
για την μαντεκατούρα : 1 γεμάτη κ.σ. αυθεντική παρμεζάνα parmigiano reggiano τριμμένη,
                                             1 γεμάτη κ.σ. βούτυρο,
                                             φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι.
Προετοιμασία : 
Διαλέξτε φράουλες κατακόκκινες, ώριμες αλλά γερές. Η γεύση του ριζότο, όπως ειναι φυσικό, θα εξαρτηθεί πολύ απο τις φράουλες, και αν είναι άγουρες μπορεί να γίνει αρκετά ξυνό. Αφαιρέστε τα κοτσάνια απο τις φράουλες, πλύντε τες και κόψτε τες σε μικρά κομματάκια.
Ψιλοκόψτε το σκαλόνιο ή το κρεμμύδι. Βάτε το λάδι και το βούτυρο σε μια μικρή κατσαρόλα και βάλτε την στη φωτιά. Μόλις ζεσταθεί, ρίξτε μέσα το σκαλόνιο και σωτάρετε το μέχρι να γυαλίσει. Προσθέστε το ρύζι και καβουρντίστε το μέχρι να αρχίζει να γίνεται διαφανές. Σβύστε με το κρασί. Περιμένετε να εξατμιστεί το αλκοόλ και προσθέστε τις φράουλες, το πετιμέζι και λίγο αλάτι. Προσθέστε 1 κουτάλα φαγητού ζεστό ζωμό και συνεχίστε το μαγείρεμα κατά την γνωστή διαδικασία για το ριζότο (αναλυτικες οδηγιες μπορείτε να δείτε εδώ). Πρός το τέλος του μαγειρέματος, δοκιμάστε το ριζότο και διορθώστε στο αλάτι, ενώ αν σας φανεί πολύ ξυνό στη γεύση, μπορείτε να προσθέσετε και λίγη ζάχαρη.
Οταν το ρύζι είναι πλέον έτοιμο, κατεβάστε την κατσαρόλα απο την φωτιά και αφήστε την να σταθει μερικά λεπτά. Προσθέστε το βούτυρο, την παρμεζάνα, 1-2 γύρους με το μύλο του πιπεριού και ενσωματώστε τα στο ριζόττο (μαντεκατούρα) κινώντας την κατσαρόλα ώστε να σχηματιστεί στο εσωτερικό της ενα "κύμα".
Αφήστε να σταθεί 5-10 λεπτά και σερβίρετε αμέσως.
Για το σερβίρισμα διακόσμησα με φρέσκιες φράουλες (κάπου εχουν γίνει και λίγο μόδα οι φράουλες στο φαγητό ή ετσι μου φαίνεται?) και ελάχιστο πετιμέζι ροδιού.
Συνηθως το ριζότο σερβίρεται μόνο του ως πρώτο πιάτο. Αν θελήσετε να το συνοδέψετε, πιστεύω οτι θα ταίριαζε πολύ ωραία με ένα φιλέτο κοτόπουλο στη σχάρα.




RISOTTO ALLE FRAGOLE
 
Ero sempre tanto curiosa ad assaggiare questo piatto, e ora, che è proprio la stagione delle fragole, non potevo mancare a prepararlo!

Oltre al colore squisito ed il profumo accativante, anche il suo sapore è molto particolare e buono! Il piatto non è certo dolce, come si aspettava, le fragole gli conferiscono un sapore acidulo. Il mio intervento alla ricetta, è stata l'aggiunta del vincotto di melograno, nel posto dell'aceto balsamico tradizionale di Modena, che in Grecia, tranne - certo! - il fatto che non esiste, nessuno lo conosce e tutti lo confondono con i pseudo-aceti balsamici che abbondano sui scaffali dei supermercati... 

Dosi : per 2 persone
Difficoltà : media
Ingredienti : 200 gr di riso arborio o carnaroli,
                             150 gr di fragole,
                             1 scalogno (o 1/2 cipolla gialla piccola),
                             1 cucchiaio di olio extravergine di oliva,      
                             1 cucchiaio di burro,
                             1/2 tazza di vino bianco secco,
                             1 cucchiaio di vincotto di melograno,
                             1 lt ca. di brodo di verdure,
                             sale.
per la mantecatura : 1 cucchiaio di parmigiano reggiano grattugiato,
                                        1 cucchiaio di burro,
                                        pepe nero macinato.
Preparazione :
Scegliete delle fragole di bel colore rosso, mature e sode. Eliminate i piccioli, lavatele e tagliatele a pezzettini.
Tritate finemente lo scalogno (o cipolla). Ponete il burro e l'olio in una pentola e protate sul fuoco. Appena scaldato, aggiungete lo scalogno e fate cuocere fino a "sudare". Aggiungete il riso e fatelo tostare per qualche minuto, fino a cominciare a diventare transparente. Sfumate con il vino. Lasciate evaporare l'alcool e aggiungete le fragole, il vincotto di melograno e qualche pizzico di sale. Aggiungete 1 mestolo di brodo di verdure caldo e continuate la cottura del risotto come al solito (per istruzioni generali sulla preparazione del risotto vedere qui). Verso la fine cottura, aggiustate di sale e se il risotto risulta troppo acido, aggiungete un pochino di zucchero.
Quando il risotto è pronto, ritirate la pentola dal fuoco e lasciate riposare per qualche minuto. Procedete con la mantecatura, aggiungendo il burro, il parmigiano e 1-2 giri con il mulino di pepe. 
Lasciate riposare per 5-10 minuti e servite subito.
Potete decorare il piatto con delle fragole fresche e qualche goccia di sciroppo di melograno. 




27 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαρίνα και καλό μήνα.
    Αυτό το πιάτο το διάβαζα προχτές το βράδυ σε παλιό μου περιοδικό, σκεφτόμουν όμως την αντίδραση των υπολοίπων και είπα άσε!!
    Πες μου σε παρακαλώ τη δικιά σας εμπειρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα Ξανθη μου! Προσωπικα μου αρεσε αυτο το ριζοττο, και θα το εφτιαχνα ξανα ευχαριστως! Οι αντρες δεν ενθουσιαστηκαν, μονο που ακουσαν για φραουλες στραβομουτσουνιασαν, αλλα δεν περιμενα και κατι αλλο! Ειχα φτιαξει και εναλλακτικο ριζοττο γιατι καπου ημουν σιγουρη για την αντιδραση τους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 3 μπράβο έχω για σένα, Μαρινάκι! Το πρώτο για την επιλογή και την εκτέλεση της συνταγής, το δεύτερο για την εξαιρετική παρουσίαση και το τρίτο για την ιδέα να βάλεις πετιμέζι ροδιού! Φανταστικό αποτέλεσμα! Γεια στα χέρια σου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα Μαρίνα μου και καλό μήνα!!!
    Με γκουρμέ πρόταση μας εισάγεις στο καλοκαίρι,με παστέλ χρώματα και φίνα αρώματα ομόρφυνες την πρώτη μέρα μιας καινούργιας αγαπημένης εποχής.
    Θα μπορούσα με μία μόνο λέξη να περιγράψω το πιάτο σου.Μυστηριώδες.Άντε και με δύο.Λεπτεπίγευστο!
    Ριψοκίνδυνο ίσως και λίγο ατίθασσο ,αν με ρωτούσες για δεύτερη φορά.
    Πάντως σίγουρα μοναδικό και εκεί θα εξαντλούσα τους χαρακτηρισμούς..
    Διαβάζοντας αυτά που έγραψες στην Ξανθή ,χαμογέλασα...σκεπτόμενη τις αντιδράσεις των μελών της δικής μου οικογένειας..ευγενικά θα παραμέριζαν το πιάτο και θα αναζητούσαν κάτι άλλο να κορέσουν την πείνα τους!Εγώ προσωπικά θα το τιμούσα γιατί μπορώ να φανταστώ την φίνα γεύση του ,αλλά και γιατί δέχομαι τις γευστικές προκλήσεις.Θα το προτιμούσα σκέτο ,όπως ακριβώς μας το πρόσφερες και εσύ για την απόλυτη κατανόηση και απόλαυση της γεύσης.
    Θα το κάνω Μαρίνα μου και θα το απολαυσω μόνη μου!Είναι κρίμα να γυρίσω την πλάτη σε αυτή την τόσο εκλεπτυσμένη πρόταση από τα άξια χέρια της φίλης μου!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο καλή μου φίλη!!!Κύτταξε να το απολάυσεις!!!!!Πολλά πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλο μηνα Φωτεινη μου!
      Ειχα τις επιφυλαξεις μου γι'αυτο το ριζοττο! Τελικα η γευση του ειναι πολυ διαφορετικη απ'οτι μπορει καποιος να φανταστει! Δεν θυμιζει ... ρυζογαλο με φραουλα! εχει ιδιαιτερη γευση και αρωμα και προσωπικα το απολαυσα! Νομιζω οτι σκετο ειναι καλυτερο, σιγουρα δεν θα το εβαζα μεσα στο ιδιο πιατο με καποιο κρεας...
      Καλο Σαββατοκυριακο γλυκεια μου φιλη!
      Ελεγα οτι θα ξεκουραστω αυτο το Σ/Κ, αλλα δεν... το μονο που θα σου πω ειναι οτι βρηκα τον καταψυκτη μετα απο 1 εβδομαδα με βγαλμενη την πριζα... την συνεχεια την φανταζεσαι...
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
    2. ...Δεν το πιστεύω Μαρίνα μου!!!!Πώς έγινε αυτή η καταστροφή???Αναρωτιέμαι αν μπόρεσες να σώσεις κάποιες τροφές μαγειρεύοντάς τες,αλλά τι να πρωτοκάνει κανείς σε μία τέτοια περίπτωση?Τι κρίμα να κουράζεσαι με τέτοιου είδους αναποδιές...Ξέρω καλά πως τα Σαββατοκύριακά σου είναι πολύ δημιουργικά,όσον αφορά την κουζίνα και τις μαγειρικές σου ανησυχίες,αλλά αυτό παραπάει....
      Ελπίζω και εύχομαι να βρεις λίγο χρόνο για να κάνεις αυτά που τουλάχιστον σε ευχαριστούν και όχι αυτά που πρέπει να γίνουν από οικιακή υποχρέωση.Καλό κουράγιο φίλη μου!Ας είναι η Κυριακή καλύτερη!!!Φιλάκια!

      Διαγραφή
    3. Ολικη καταστροφη Φωτεινη μου! Ενας καταψυκτης με 5 συρταρια γεματος τροφιμα... Κατα κακη συγκυρια δεν μπορεσαμε να παμε ενδιαμεσα στην εβδομαδα και οχι μονο ηταν αργα για ολα, αλλα η κατασταση ηταν απεριγραπτη... Ευτυχως που ηταν στο κλιμακοστασιο και οχι μεσα στο σπιτι αλλιως δεν θελω ουτε να το σκεφτομαι! Πιο πολυ λυπηθηκα τα ψαρικα, ευτυχως τα κρεατα τα ειχα στον μικρο καταψυκτη μεσα στο σπιτι και απο εκει δεν ειχαμε απωλειες...
      Τι να κανουμε, συμβαινουν και αυτα!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  5. Ε αυτό φοβάμαι κι εγώ αν και το σύζυγο τον έχω κάνει καλό "πειραματόζωο" χαχαχα και το έβαλα στα υπόψιν μόνο!!
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ο δικος μου εκπαιδευμενος ειναι, αλλα μονο που το ειδε ροζ, προτιμησε το ριζοττο καρμποναρα!

      Διαγραφή
  6. wow!!! Αυτό δεν το έχω δοκιμάσει!!! Πολύ ωραίο φαίνεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι σχεδον κλασσικο θα ελεγα, το εντελως ανοιξιατικο ριζοττο!

      Διαγραφή
  7. In questo periodo è una ricetta adatta, ma proprio lo sciroppo di melograno non lo avevo mai sentito..ma dev'essere buonissimo. Hai trovato delle fragole splendide!!
    Buon fine settimana!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ciao Cara! Lo sciroppo di melograno l' ho conosciuto dalla cucina turca, dove viene utilizzato parecchio. Siccome abbiamo un melograno gigante nel cortile che ogNi anno ci dà tantissimi frutti, me ne aprofitto per prepararlo a casa!
      Buon mese e buon we!

      Διαγραφή
  8. Σούπερ!!!!!
    Το λάτρεψα!!!!
    Καλό μήνα Μαρίνα μου, καλό καλοκαίρι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι Μαρίνα μου!!!
    Τέλειο το ριζότο και παραλίγο να βάλουμε την ίδια ανάρτηση με παρόμοια συνταγή... μου άρεσε πολύ το πετιμέζι ροδιού που χρησιμοποίησες!!
    Φιλιά1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλο μηνα Κικη μου! Συμβαινουν αυτες οι συμπτωσεις με τις εποχιακες συνταγες! Σκεφτηκα να βαλω το πετιμεζι ροδιου, γιατι το μπαλσαμικο που κυκλοφορει εδω ειναι πιο κοντα στο ξυδι και εγω ηθελα κατι μια ιδεα πιο γλυκο!
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  10. Φαντάζομαι την γεύση του...οι φωτογραφίες σου μιλάνε και τις ακούω να μου λένε να το δοκιμάσω...
    Μαρίνα "έγραψες" πάλι!
    Δεν έχω λόγια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Σοφια μου! Δοκιμασε το πιστευω οτι θα σου αρεσει!
      Φιλια!

      Διαγραφή
  11. Μαρίνα μου αποτελείς για μένα μια συνεχή έκπληξη και μια συνεχή έμπνευση................μπράβο σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καθώς τρελαίνομαι για γευστικές προκλήσεις θα το φτιάξω μόνο για μένα γιατί πολύ φοβάμαι
    ότι κανείς άλλος δεν θα ακολουθήσει. Είναι όλοι τους δειλοί όσο αφορά τις νέες ασυνήθιστες
    γεύσεις. Θα μου άρεσε με το κοτόπουλο που προτείνεις.
    Καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγω Μινα μου ξεκινησα ωα φτιαχνω το ριζοττο, υπολογιζοντας οτι μονο εγω θα φαω, καθως δεν μπορουσα να τους ξεγελασω ως προς τα υλικα, το αρωμα και το χρωμα θα με προδιδαν σιγουρα! Οι δικοι μου παλι καλα, δοκιμαζουν πλεον αρκετα πραγματα, οταν τους πρωτογνωρισα ηταν πολυ αρνητικοι στις καινοτομιες και ειχαν ακομη ενα μεγαλο σφαλμα ως προς την διατροφη τους, ετρωγαν κρεας σε καθε γευμα!
      Καλο μηνα!

      Διαγραφή
  13. Ωραία εμφάνιση, ωραία περιγραφή και πολύ ωραίο χρώμα πραγματικά.
    Έτσι που το διαβάζω πάντως εγώ θα το πήγαινα μάλλον προς γλυκιά έκδοση, είναι και η ώρα βλέπεις Μαρίνα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Πηνελοπη μου!
      Η γευση του παντως ειναι προς το ξυνο, θα πρεπει να βρεις ιδιαιτερα γλυκες φραουλες ή να προσθεσεις ζαχαρη!
      Φιλια!

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο χρώμα και άκρως πρωτότυπη πρόταση!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.