0

ΠΡΑΣΑ ΓΚΡΑΤΙΝΈ // PORRI GRATINATI AL FORNO


ΠΡΑΣΑ ΓΚΡΑΤΙΝΈ

Ενα απλό αλλά νόστιμο συνοδευτικό, που είναι από τα αγαπημένα μου!
Στην οικογένεια μου δεν πολυσυμπαθούν τα πράσα, αλλά εμένα μου αρέσουν πολύ! Η ιδέα γι' αυτήν την συνταγή ξεκίνησε από εδώ. Επειδή οι άντρες προτιμούσαν τα μπιφτέκια μόνο με τις πατάτες, σκέφτηκα να μαγειρέψω τα πράσα στον φούρνο ξεχωριστά. Τα προτιμώ πολύ περισσότερο από την αντίστοιχη εκδοχή στην κατσαρόλα, γίνονται πιο γευστικά!

Δόση : γιά 4-5 άτομα
Βαθμός δυσκολίας συνταγής : πολύ εύκολη
Υλικά : 1 kg πράσα,
                 1 κρεμμύδι,
                 2 καρότα,
                 3-4 κλωνάρια σέλινο,
                 4+2 κ.σ. ελαιόλαδο παρθένο έξτρα,
                 1 φλ. σπιτικό ζωμό κοτόπουλου,
                 πιπέρι μαύρο φρεσκοτριμμένο,
                 αλάτι,
                 2 κ.σ. αυθεντική παρμεζάνα parmigiano reggiano τριμμένη,
                 1 κ.σ. τριμμένη φρυγανιά.
Προετοιμασία :
Πλύντε καλά τα πράσα και κόψτε τα σε κομμάτια 3-4 εκ. Να είστε λίγο σχολαστικοί με το πλύσιμο των πράσων, γιατί συχνά συγκρατούν χώμα ανάμεσα στα φύλλα τους.
Ψιλοκόψτε το κρεμμύδι και το σέλινο.
Κόψτε τα καρότα σε μισές ροδέλες.
Μέσα σε ένα ευρύχωρο τηγάνι, σωτάρετε το κρεμμύδι με τις 4 κ.σ. ελαιόλαδο. Προσθέστε τα καρότα και τα πράσα και σωτάρετε μέχρι να μαραθούν. Αλατίστε, πιπερώστε και προσθέστε και το σέλινο.
Μεταφέρετε το περιεχόμενο του τηγανιού σε ένα ταψάκι. Προσθέστε τον ζωμό, περιχύστε με το υπόλοιπο ελαιόλαδο και πασπαλίστε με την παρμεζάνα και τηνφρυγανιά. Σκεπάστε το ταψάκι με αλουμινόχαρτο.
Ψήστε τα πράσα σε φούρνο προθερμασμένο στους 200°C, στις αντιστάσεις. Αφού περάσει μισή ώρα, αφαιρέστε το αλουμινόχαρτο και αφήστε τα να ψηθούν μέχρι να ροδίσουν ωραία.



PORRI GRATINATI AL FORNO

I porri, trasformati in un contorno semplice e gustoso!
L' idea mi è venuta da questa ricetta. Siccome ai miei uomini i porri no piacciono poi tanto, ho pensato di cucinarli al forno separatamente. Così vengono più saporiti e ormai li preferisco dalla versione in umido nella casseruola.

Dosi : per 4-5 persone
Difficoltà della ricetta : facile
Ingredienti : 1 kg porri,
                            1 cipolla,
                            2 carote,
                            3-4 gambi di sedano,
                            4+2 cucchiai di olio e.v.o.,
                            1 tazza brodo di pollo home made,
                            pepe nero macinato al momento,
                            sale qb.,
                            2 cucchiai di parmigiano reggiano grattugiato,
                            1 cucchiaio pangrattato.
Preparazione :
Lavate bene i porri, tenendo conto che spesso tra le foglie c'è del terriccio. Tagliate a pezzi di 3-4 cm.
Tritate la cipolla ed il sedano.
Tagliate le carote a mezze rondelle sottili.
In una padella capiente saltate la ciopolla con 4 cucchiai di olio. Aggiungele le carota e i porri e saltate fino ad appassire. Salate, pepate e aggiungete anche il sedano.
Trasferite entro una terrina. Aggiungete il brodo, irrorate con l' olio restante e cospargete con il parmigiano ed il pangrattato. Coprite la terrina con carta stagnola
Infornate in forno caldo a 200°C, modalità statico. Trascorsa mezz' oretta scoprite la terrina e lasciate cuocere fino a dorare.


10

ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ για τους QUANTI MODI DI FARE E RIFARE // CIAMBELLE DI ZUCCA E TOFU per i QUANTI MODI DI FARE E RIFARE


ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ
για τους QUANTI MODI DI FARE E RIFARE

Για έκτη συνεχή χρονιά εξακολουθώ να συμμετέχω στην διαδικτυακή ομάδα των Quanti Modi di Fare e Rifare ... Μέχρι τώρα ασχοληθήκαμε περισσότερο με την ιταλική κουζίνα, αφού σχεδόν όλες οι foodbloggers που συμμετέχουν είναι ιταλικής καταγωγής. Φέτος το μενού της ομάδας αλλάζει τελείως και θα γνωρίσουμε συνταγές από 2 κουζίνες, την ιαπωνική και την νορβηγική, οι οποίες είναι άγνωστες για τους περισσότερους από εμάς. Η επιλογή έγινε από το γεγονός ότι οι εμπνεύστριες της ομάδας, η Anna και η Ornella, κατοικούν σήμερα αντίστοιχα στην Ιαπωνία και στη Νορβηγία ...
Ξεκινάμε με ένα γλυκό έδεσμα από την Ιαπωνία. Ντόνατς, ελληνιστί λουκουμαδάκια, με κίτρινη κολοκύθα, τόφου και καρύδια. Καλό είναι η κολοκύθα να είναι ώριμη, γιατί η γλύκα τους εξαρτάται βασικά από αυτή, αφού η συνταγή δεν περιέχει ζάχαρη και τα υπόλοιπα υλικά είναι ουδέτερα σε γεύση. Ένα χορτοφαγικό και vegan κολατσό, αλλά και ένας τρόπος για να πείσουμε τα παιδιά να φάνε λαχανικά.
Μια και το έφερε η κουβέντα, ας πούμε λίγα λόγια για το τόφου. Το τόφου, το λεγόμενο και χορτοφαγικό τυρί, είναι ένα προϊόν που προέρχεται από το γάλα της σόγιας. Παραδοσιακό και πολύ δημοφιλές στην ανατολίτικη και ιδιαίτερα στην κινέζικη και την ιαπωνική κουζίνα, έχει πίσω του μία ιστορία περίπου 2000 χρόνων! Η ονομασία του προέρχεται από τα ιαπωνικά 豆腐 και σημαίνει "φασόλι που έχει υποστεί ζύμωση" . Για την παρασκευή του μουλιάζουν πρώτα τα φασόλια της σόγιας, τα στραγγίζουν, τα αλέθουν και παίρνουν το λεγόμενο γάλα σόγιας, το οποίο έπειτα επεξεργάζεται όπως περίπου και το ζωικό γάλα για να γίνει η τυροκόμηση : το θερμαίνουν, προσθέτουν άλας, οξύ ή καταλύτη για να καθιζάνουν οι πρωτεΐνες, διαχωρίζεται το πήγμα από τον ορρό και τέλος μορφοποιείται. Υπάρχουν 3 τύποι τόφου, και διαχωρίζονται ανάλογα με την σκληρότητα τους : το μαλακό, το λεγόμενο μεταξωτό (silken tofu 絹漉し豆腐), το οποίο το χρησιμοποιούν κυρίως για παρασκευή γλυκών και μας ενδιαφέρει και για την συνταγή μας, το σκληρό και το πολύ σκληρό. Το τόφου είναι φτωχό σε θερμίδες, αλλά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, που το καθιστούν ένα από τα καλύτερα υποκατάστατα των πρωτεϊνουχων ζωικών τροφών, γι' αυτό και δεν λείπει από την δίαιτα των μερικώς ή ολικά χορτοφάγων.
Εδώ μπορείτε να δείτε σε βίντεο την συνταγή που θα σας παρουσιάσω σήμερα, και την οποία μας προτείνει η Anna, που ζει στην Ιαπωνία εδώ και αρκετές δεκαετίες.

Δόση : για 20-30 λουκουμαδάκια (εξαρτάται από το μέγεθος)
Βαθμός δυσκολίας συνταγής : πολύ εύκολη
Υλικά : 300 gr κίτρινη (πορτοκαλί) κολοκύθα καθαρισμένη,
                200 gr φαρίνα,
                200 gr silk tofu,
                50 gr καρύδια,
                σπορέλαιο γιά το πλάσιμο.
για το τηγάνισμα : πυρηνέλαιο
για το σερβίρισμα : 3 κ.σ. κρυσταλλική ζάχαρη,
                                     1/2 κ.γ. κανέλα.
Προετοιμασία :
Καβουρντίστε γιά λίγα λεπτά τα καρύδια, μέσα σε ένα αντικολλητικό τηγάνη ή για 4-5 λεπτά στον φούρνο, στους 180°C, στον αέρα. Αφήστε τα να κρυώσουν και κόψτε τα σε κομματάκια με ένα κοφτερό μαχαίρι.
Κόψτε την κολοκύθα σε κομμάτια, τοποθετήστε την σε ένα σκεύος κατάλληλο για μικροκυματικό, σκεπάστε με διάφανη μεμρβάνη και βάλτε την να μαλακώσει στα 600W για 8 λεπτά. Οσο είναι ζεστή, πολτοποιήστε την με το ραβδομπλέντερ.
Με ένα πηρούνι κόψτε το τόφου σε κομματάκια, προσθέστε το στην κολοκύθα, μαζί με το αλεύρι και τα καρύδια και αναμείξτε. Αν το μίγμα είναι πολύ μαλακό και δεν πλάθεται, προσθέστε λίγο αλεύρι. Οπως είπαμε και στην εισαγωγή, δεν βάζουμε ζάχαρη, αλλά κατά την γνώμη μου θα μπορούσαμε να προσθέσουμε 2 κουταλιές της σούπας, γιατί σε κάποιους θα φανούν πολύ άγλυκοι οι λουκουμάδες.
Βάλτε σε ένα μπολάκι λίγο σπορέλαιο, λαδώστε τα χέρια σας και πλάστε το μίγμα σε μπαλάκια, στο μέγεθος καρυδιού. Να έχετε υπ' όψιν ότι κατά το τηγάνισμα θα διπλασιαστούν σε όγκο.
Ζεστάνετε αρκετό σπορέλαιο (εγώ χρησιμοποιώ πυρηνέλαιο γιά το τηγάνισμα) και τηγανίστε τα λουκουμαδάκια μέχρι να αποκτήσουν ωραίο, ρόδινο χρώμα. Ακουμπήστε τα σε απορροφητικό χαρτί, για να στραγγίσουν το περιττό λάδι.
Σε ένα μπολάκι αναμείξτε την ζάχαρη με την κανέλα και περάστε από μέσα τα λουκουμαδάκια, ώστε να κολλήσει η ζάχαρη επάνω τους.
Κατά την γνώμη μου είναι πιό νόστιμα όταν κρυώσουν. Τρώγονται άνετα και την επόμενη ημέρα.



CIAMBELLE DI ZUCCA E TOFU 
per i QUANTI MODI DI FARE E RIFARE

Un nuovo anno è cominciato e un nuovo menu dei Quanti ci aspetta. Il prossimo mese si compiono 6 anni che seguo anch'io questa bella iniziativa, ideata da Anna e Ornella. Quante ricette abbiamo già assaggiato e quanti nuovi sapori abbiamo scoperto! Il menù del 2019 sarà un po' diverso, siccome lasciamo per un po' la cucina italiana e saranno alternate ricette dal Giappone e dalla Norvegia, paesi che ospitano rispettivamente le nostre due Cuochine. 
La prima ricetta viene dal Giappone ed è dolce : doughnut, cioè ciambelle, di zucca, tofu e noci. Ricettina semplicissima con ingrediente base la zucca. E una merenda vegana e vegetariana, senza latticini, che piacerà anche ai bambini. L' impasto è leggero, senza aggiunta di grassi o di zucchero, è la zucca che dà la dolcezza, per questo deve essere ben matura. 
La ricetta nel blog della Cuochina, potete vederla qui.

Dosi : 20-30 ciambelle (dipende da quanto grandi veranno)
Dificoltà della ricetta : facilissima
Ingredienti : 300 gr zucca già pulita,
                            200 gr farina autolievitante,
                            200 gr tofu seta,
                            50 gr noci,
                            poco olio di semi per la formazione delle palline.
per friggere : olio di sansa raffinato
per la finitura : 3 cucchiai di zucchero semolato,
                              1/2 cucchiaino di cannella macinata.
Preparazione : 
Tostate le noci entro una padella antiaderente o nel forno, a 180°C, modalità ventilato per 4-5 minuti. Lasciate raffreddare e tritate, non troppo finemente, con un coltello.
Tagliate la zucca a pezzi, disponete entro una ciotola adatta per la cottura al microonde, coprite con pellicolla tranpsarente e cuocete (al microonde) a 600W per 8 minuti. Ancora calda riducetela a purea con un frullatore ad immersione.
Con una forcetta schiacciate il tofu. Aggiungetelo alla zucca, insieme alla farina e le noci e mescolate.
Bagnate le mani con un po' di olio di semi e formate delle palline alla grandezza di una noce.
Friggete le palline in olio caldo (io utilizzo l' olio di sansa raffinato) fino a dorare. Estraettele su carta assorbente, per sgocciolare l' eccesso d' olio.
In una ciotola mescolate lo zucchero con la cannella. Passate le ciambelle per fare aderire lo zucchero.
Ci hanno piaciuto di più quando sono freddate. Sono buone anche il giorno dopo.