0

ΒΑΚΑΛΑΟΣ ΠΛΑΚΙ ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ // BACCALA CON PATATE E VERDURE AL FORNO


ΒΑΚΑΛΑΟΣ ΠΛΑΚΙ ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ

Η αυστηρή νηστεία της Σαρακοστής "σπάει" την γιορτή του Ευαγγελισμού και την Κυριακή των Βαΐων, όπου και επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού. Ο υγράλατος βακαλάος προτιμάται αυτές τις ημέρες, καθώς διατηρείται καλύτερα από το φρέσκο ψάρι και είναι προσιτός σε όσους μένουν μακρυά από την θάλασσα.  
Μια εναλλακτική πρόταση για την Κυριακή των Βαΐων, για όσους δεν θέλουν να βάλουν το τηγάνι στην φωτιά, είναι και ο βακαλάος πλακί στον φούρνο, με πατάτες και λαχανικά. Αν σας αρέσουν και λίγο τα πικάντικα, μπορείτε να προσθέσετε και ένα καυτερό πιπεράκι!

Δόση : για 4 άτομα
Βαθμός δυσκολίας συνταγής : εύκολη
Υλικά : 500 gr ξαλμυρισμένο βακαλάο,
                1 kg πατάτες,
                1 κρεμμύδι,
                1 σκελίδα σκόρδο,
                2 καρότα,
                2 κλωνάρια σέλινο,
                1 κόκκινη πιπεριά,
                1 καυτερό πιπεράκι (προαιρετικό),
                500 gr ντοματίνια,
                1 φλ. καφέ (50 ml) + 2 κ.σ. ελαιόλαδο παρθένο έξτρα,
                2-3 δαφνόφυλλα,
                1 κ.σ. πάπρικα γλυκιά,
                1/2 κ.γ. πιπέρι μαύρο,
                αλάτι.
Προετοιμασία :
Ξαλμυρίστε τον βακαλάο, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.
Καθαρίστε τις πατάτες και κόψτε τες σε κύβους.
Ψιλοκόψτε το κρεμμύδι, το σκόρδο και το σέλινο.
Καθαρίστε τα καρότα και τις πιπεριές και κόψτε τες σε κομματάκια.
Κόψτε τα ντοματίνια στα 4. Εναλλακτικά μπορείτε να βάλετε 1 κούπα πασσάτα ή έτοιμη ντομάτα στον τρίφτη. 
Σε ένα μεγάλο τηγάνι ριξτε 1 φλυτζανάκι ελαιόλαδο και σοτάρετε το κρεμμύδι με το σκόρδο. Προσθέστε τα καρότα, τις πιπεριές, τα ντοματίνια και το σέλινο και σοτάρετε μέχρι να μαραθούν. Προσθέστε τέλος τις πατάτες, τα μπαχαρικά και το αλάτι και σωτάρετε 2-3 λεπτά.
Τοποθετήστε τα κομμάτια του βακαλάου μέσα σε μία γαστρα. Προσθέστε τα λαχανικά και 1 κούπα ζεστό νερό.  Περιχύστε με το υπόλοιπο ελαιόλαδο και κλείστε την γάστρα.
Ψήστε το φαγητό σε φούρνο προθερμασμένο στους 200°C, στις αντιστάσεις γιά μία ωρίτσα.
Σερβίρετε τον βακαλάο πλακί ζεστό!



BACCALA CON PATATE E VERDURE AL FORNO

Il baccalà è uno dei pochi pesci che sia amesso di essere consumato durante il periodo di magro della Quaresima. In Grecia, dove si segue il rito ortodosso, può essere consumato solo il giorno dell' Annunziazione (25 marzo) e la Domenica delle Palme. Di solito viene cucinato fritto, ma può variare la tradizione, con piatti come questo plakì, cioè cotto al forno con patate e verdure.

Dosi : per 4 persone
Difficoltà della ricetta : facile
Ingredienti : 500 ge baccalà dissalato,
                            1 kg patate,
                            1 cipolla,
                            1 spicchio d' aglio,
                            2 carote,
                            2 gambi di sedano,
                            1 peperone rosso,
                            1 peperone piccante (facoltativo),
                            500 gr pomodorini,
                            1 tazzina da caffè (50 ml) + 2 cucchiai olio e.v.o.,
                            2-3 foglie di alloro,
                            1 cucchiaino paprica dolce,
                            1/2 cucchiaino pepe nero macinato,
                            sale qb.
Preparazione :
Qui troverete istruzioni per dissalare il baccalà.
Sbucciate le patate e tagliatele a cubetti.
Tritate la cipolla, l' aglio ei gambi di sedano.
Mondate le carote e i peperoni e tagliate a pezzetti.
Lavate i pomodorini e tagliateli a quattro. Potete sostituire i pomodorini con una tazza di buona passata di pomodoro.
Versate 1 tazzina d' olio in un tegame capiente e saltate la cipolla con l' aglio. Aggiungete le carote, i peperoni, i pomodori e saltate fino ad appassire. Per ultimo aggiungete le patate, le spezie ed il sale e saltate per un paio di minuti, per insaporire.
Disponete il baccalà, tagliato a pezzi, entro una rostiera. Aggiungete le verdure e 1 tazza di acqua calda. Irrorate con l' olio restante. Coperchiate la rostiera.
Infornate in forno preriscaldato a 200°C, modalità statico e lasciate cuocere per un' oretta. Eliminate il coprechio e lasciate cuocere per ancora una decina di minuti, fino a rosolare.
Servitelo caldo!
3

ΨΗΤΟΣ ΣΟΛΟΜΟΣ ΚΑΙ ΡΥΖΙ JASMINE ΜΕ ΙΝΔΟΚΑΡΥΔΟ για τους QUANTI MODI DI FARE E RIFARE // SALMONE CON RISO AL COCCO per i QUANTI MODI DI FARE E RIFARE


ΨΗΤΟΣ ΣΟΛΟΜΟΣ ΚΑΙ ΡΥΖΙ JASMINE ΜΕ ΙΝΔΟΚΑΡΥΔΟ
για τους QUANTI MODI DI FARE E RIFARE

Δεύτερη Κυριακή του Απρίλη, η ημέρα που μαγειρεύουμε μαζί με τις φίλες από την πρωτοβουλία Quanti Modi di Fare e Rifare.
Σήμερα θα δοκιμάσουμε μία συνταγή που μας προτείνει η Ornella (μπορείτε να την δείτε εδώ), που ζεί πλέον στην Νορβηγία. Stekt laks med kokosris στα νορβηγικά σημαίνει τηγανητός σολομός και ρύζι με ινδοκάρυδο. Ενα ωραίο πάντρεμα του κλασσικού σολομού των Βόρειων Χωρών, με μία γαριντούρα ανατολίτικης έμπνευσης : ρύζι μαγειρεμένο με ινδοκάρυδο!
Εκανα κάποιες μικρές τροποποιήσεις : κατ' αρχήν τον σολομό δεν τον τηγάνισα με μαργαρίνη, όπως προτείνει η συνταγή, γιατί δεν χρησιμοποιώ στην κουζίνα μου εδώ και πολλά χρόνια, αλλά τον έψησα στο σχαροτήγανο με ελάχιστο σπορέλαιο. Επίσης παρέλειψα το σωταρισμένο μπρόκολο, καθώς δεν είναι πλέον στην εποχή του. Αντ' αυτού πρόσθεσα στο πιάτο ένα κολοκυθάκι μαριναρισμένο με λεμόνι και λάδι, αρωματισμένο με σκόρδο. 

Δόση : για 4 άτομα
Βαθμός δυσκολίας συνταγής : εύκολη
Υλικά : 800 gr σολομό φιλέτο καθαρισμένο,
               αλάτι,
               λευκό πιπέρι τριμμένο,
               σάλτσα σόγιας.
γιά το ρύζι : 1 κούπα (250 ml) ρύζι jasmine,
                       1 κούπα (250 ml) γάλα καρύδας,
                       1 κούπα (250 ml) νερό,
                       1/2 κ.γ. αλάτι,
                       1 κούπα (250 ml) ινδοκάρυδο τριμμένο.
για τα μαριναρισμένα κολοκυθάκια : 4 κολοκυθάκια baby πολύ τρυφερά,
                                                                    2 κ.σ. σπορέλαιο,
                                                                    2 σκελίδες σκόρδο,
                                                                    χυμό λεμονιού,
                                                                    αλάτι.
Προετοιμασία :
Ετοιμάστε το ρύζι. Πλύντε καλά το ρύζι σε τρεχούμενο νερό και αφήστε το να στραγγίσει. 
Σε μία μικρή κατσαρόλα, βάλτε το γάλα καρύδας, το νερό και το αλάτι και βάλτε την στη φωτιά. Μόλις αρχίσει να βράζει προσθέστε το ρύζι και αναμείξτε. Χαμηλώστε την φωτιά και αφήστε το να βράσει 15 λεπτά. Αποσύρετε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήστε το ρύζι να ξεκουραστεί 10 λεπτά. Προσθέστε το τριμμένο ινδοκάρυδο και αναμείξτε.
Κόψτε τα κολοκυθάκια σε φέτες και αλατίστε. Ψιλοκόψτε το σκόρδο και σωτάρετε το με το λάδι. Περιχύστε τα κολοκυθάκια με το σκορδόλαδο και χυμό λεμονιού.
Ετοιμάστε τον σολομό. Κόψτε το φιλέτο σε μερίδες περίπου 200 gr, αλατίστε και πιπερώστε. Αλείψτε το σχαροτήγανο με λίγο σπορέλαιο και βάλτε το σε δυνατή φωτιά να ζεσταθεί καλά. Ψήστε τον σολομό 3-4 λεπτά από κάθε πλευρά. Σερβίρετε τον στα πιάτα και περιχύστε με σάλτσα σόγιας.
Συμπληρώστε τα πιάτα με το ρύζι και τα κολοκυθάκια και σερβίρετε αμέσως.
            



SALMONE CON RISO AL COCCO
per i QUANTI MODI DI FARE E RIFARE

Seconda domenica di aprile e le amiche dei Quanti Modi di Fare e Rifare sono pronte per assaggiare ancora una ricetta norveghese.
Ornella ci propone il salmone, pesce allevato esclusivamente in Norcegia, con un controno di ispirazione orientale : riso al cocco e broccoli saltati in padella (vedi la ricetta originale qui). 
Ricettina facile e gustosa. Ho fatto però qualche modifica. Dato che nella mia cucina non utilizzo la margarina, ho fatto cuocere il salmone alla grigliera con qualche goccia di olio di semi. Nel posto dei broccoli, che sono ormai fuori stagione, ho messo delle zucchine baby crude, che ho marinate con olio aromatizzato con aglio e succo di limone. 

Dosi : per 4 persone
Difficoltà della ricetta : facile
Ingredienti : 800 gr filetto di salmone senza lische e pelle,
                            sale,
                            pepe bianco macinato,
                            salsa di soia.
per il riso : 1 tazza (250 ml) riso jasmine,
                        1 tazza (250 ml) latte di cocco,
                        1 tazza (250 ml) acqua,
                        1/2 cucchiaino sale,
                        1 tazza (250 ml) cocco rapè.
per le zucchine marinate : 4 zucchine molto teneri,
                                                 2 spicchi di aglio,
                                                 2 cucchiai olio di semi,
                                                 succo di limone,
                                                 sale.
Preparazione :
Preparate il riso. Sciacquate bene il riso e lasciatelo scolare. In una casseruola mettete il latte di cocco, l' acqua, il sale e portate sul fuoco. Quando comincia l' ebbollizione, aggiungete il riso e mescolate. Abbassate il fuoco e lasciate cuocere per 15 minuti. Ritirate dal fuoco e lasciate riposare per una decina di minuti. Aggiungete il cocco e mescolate.
Tagliate le zucchine a fettine e salate. Tirtate l' aglio, saltatelo in una padella con l' olio e versatelo sulle zucchine. Irrorate on succo di limone.
Preparate il salmone. Tagliate a porzioni da 200 gr ca. Io l' ho cotto nella grigliera. Spenellate la grigliera con poco olio di semi, portate sul fuoco e lasciate scaldare bene. Cuocete le fette del salmone 3-4 minuti da ogni lato. Disponete nei piatti.
Contornate il salmone con il riso di cocco e una zucchina marinata. Servite subito.