26

ΣΥΚΩΤΙ ΜΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΕΛΛΩΜΕΝΑ ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ // FEGATO ALL'ARANCIA


ΣΥΚΩΤΙ ΜΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ ΚΑΡΑΜΕΛΛΩΜΕΝΑ ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ

Αυτο το πιατο αποτελει ουσιαστικα μια παραλλαγη του κλασσικου "αλλα βενετσιανα". Λιτο, αλλα πολυ γευστικο πιατο, που φτιαχνεται απιστευτα γρηγορα και εντυπωσιαζει με τον μοναδικο συνδυασμο γευσεων. Οι οξινες γευσεις ταιριαζουν στο συκωτι και το πορτοκαλι με το πετιμεζι απο ροδι, καραμελλωνουν υπεροχα τα κρεμμυδια που αγκαλιαζουν επειτα τις τρυφερες μπουκιες του συκωτιου. Κι εδω το μυστικο ειναι το ελαχιστο δυνατο ψησιμο, που αφηνει το συκωτι απιστευτα τρυφερο και ζουμερο. Μπορειτε να το παρουσιασετε ως μεζε, αλλα και ως κυριο γευμα συνοδευμενο απο ενα σπυρωτο πιλαφακι σβυσμενο με κοκκινο μπρουσικο κρασι.

Δοση : για 4 ατομα
Βαθμος δυσκολιας : ευκολο
Υλικα : 400 gr συκωτι μοσχαρισιο,
                1 μεγαλο κρεμμυδι
                1 πορτοκαλι ακερωτο,
                1 κουταλια της σουπας ξυδι,
                2 κουταλιες της σουπας πετιμεζι απο ροδι,
                1 κουταλια της σουπας βουτυρο,
                3 κουταλιες της σουπας ελαιολαδο παρθενο εξτρα,
               αλατι και πιπερι.
Προετοιμασια : 
Πλυντε καλα το συκωτι, αφαιρεστε την εξωτερικη μεμβρανη και τα τυχον αγγεια και κοψτε το σε λωριδες 1 εκ. 
Με εναν ψιλοφλουδο καθαριστη, αφαιρεστε την φλουδα απο το μισο πορτοκαλι  και κοψτε την σε λεπτα μπασουντακια. Στυψτε το πορτοκαλι και κρατηστε τον ζωμο του. Κοψτε το κρεμμυδι σε λεπτες φετουλες. 
Βαλτε το βουτυρο και το λαδι σε μια σωτεζα και βαλτε την στην φωτια. Προσθεστε τις φετουλες του κρεμμυδιου και σωταρετε. Μολις αρχιζουν να παιρνουν χρωμα, σβυστε με το πετιμεζι απο το ροδι και το ξυδι. Αφηστε να εξατμιστουν και προσθεστε τον χυμο πορτοκαλιου και την ψιλοκομμενη φλουδα. Προσθεστε λιγο αλατι και φρεσκοτριμμενο πιπερι. Μολις καραμελλωσουν τα κρεμμυδια, προσθεστε τις φετες του συκωτιου. Σωταρετε για 5 εως το πολυ 10 λεπτα, σε ζωηρη φωτια. Αλατιστε και κατεβαστε το απο την φωτια. 
Σερβιρετε το ζεστο.


FEGATO ALL'ARANCIA

Questa mia proposta di fegato all'arancia, è una variazione del classico fegato alla veneziana. Semplice e molto saporito, viene preprato facilmente e velocemente, mentre la combinazione dei suoi ingredienti stupisce gradevolmente. L'acido si abbina al fegato e qui l'arancia e la melassa di melograno fanno caramellare le cipolle che poi si intrecciano con i bocconcini teneri del fegato. Anche qui il segreto è la cottura breve, che lascia il fegato tenero e succulente. Potete servirlo come un secondo, ma anche come piatto unico, accompgnato con un riso pilaf al vino brusco.

Dosi : per 4 persone
Difficoltà : facile
Ingredienti : 400 gr di fegato di vitello,
                            1 cipolla,
                            1 arancia bio non trattata,
                            1 cucchiaio di aceto,
                            2 cucchiai di melassa di melograno,
                            1 cucchiaio di burro,
                            3 cucchiai di olio extravergine di oliva,
                            sale e pepe.
Preparazione : 
Lavate il fegato, eliminate la pellicina e le eventuali vene e tagliatelo a lisatarelle spesse 1cm. 
Con il pelapatate, asportate la scorza da metà arancia e tagliatella a listarelle sottili. Spremete l'arancia e tenete il sugo da parte. Tagliate la cipolla a fettine. In una padella, mettete il burro e l'olio e portate sul fuoco. Aggiungete la cipolla e saltate fino a cominciare a prendere colore. Sfumate con la melassa di melograno e l'aceto. Aggiungete il succo e la scorza dell'arancia, un po' di sale e il pepe macinato. Quando il liquido sarà evaporato, aggiungete i pezzi del fegato. Lasciate cuocere  per 5 minuti, 10 al massimo, in fuoco vivace. 
Ritirate dal fuoco e servitelo caldo.


26 σχόλια:

  1. Τρώμε μια φορά την εβδομάδα συκώτι γιατί αρέσει στο γιο μου πολύ!! Την επόμενη θα γίνει έτσι ακριβώς!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ottima proposta, mi piace molto la tua variante del fegato alla veneziana. Buona settimana Daniela.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έτρωγα πολύ το συκώτι πριν χρόνια ..είναι αλήθεια ότι μετά τη νόσο των τρελών αγελάδων,ελάχιστα μπήκε στο σπίτι μου και αυτό όταν το ζώο προερχόταν από τα πάτρια εδάφη του συζύγου και ήμουν σίγουρη για την ποιότητα και φυσικά την προέλευση.
    Μ΄άρεσε πολύ η γκουρμέ εκδοχή της παρασκευής που μας προτείνεις!Εύκολη και μοναδική η μαγειρική του με τα πορτοκάλια να προσθέτουν την ιδιαιτερότητα στη γεύση,αλλά και το πετιμέζι ροδιού να δίνει την τελική πινελιά στην ολοκληρωμένη νοστιμιά του!!!
    Αν δεν υπάρχει το πετιμέζι ροδιού με τι μπορούμε να το αντικαταστήσουμε???
    Φιλιά πολλά,πολλά.Καλή σου εβδομάδα με δύναμη και κουράγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημερα και καλη εβδομαδα Φωτεινη!
      Ειχα πολλα χρονια να φαω συκωτι, η γιαγια μου το μαγειρευε, αλλα πλεον ουτε θυμαμαι πως το εφτιαχνε... Το ξανα-θυμηθηκα οταν ειδα την συνταγη για το "αλλα βενετσιανα". Οι αντρες ουτε να το ακουσουν! Οποτε μια μερα αποφασισα και εφτιαξα και απο τοτε εγινε ενα απο τα αγαπημενα μας πιατα! Βασικο στοιχειο ειναι ο τροπος μαγειρεματος, θελει ελαχιστο ψησιμο για να γινει τρυφερο και να μην γινει σαν σολα. Αυτη η παραλλαγη με το πορτοκαλι μου αρεσε ιδιαιτερα. Πετιμεζι ροδιου λιγο δυσκολα να βρεις εδω, αφθονει στη Τουρκια και πριν επιχειρησω να φτιαξω, οποιος πηγαινε προς τα εκει τον εβαζα και μου κουβαλουσε.. (οταν συναντηθουμε να θυμηθω να σου δωσω); προσωπικα το λατρευω! Μπορεις να το αντικαταστησεις με ξυδι, αλλα ακομη καλυτερα με ξυδι μπαλσαμικο καλης ποιοτητας (παρε απο το Τορινο, τα δικα μας δεν ειναι παντα αυτο που πρεπει).
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  4. Μαρίνα αυτό θα το φτιάξω πολύ σύντομα!!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχω πολύ μεγάλη δυσκολία στο να φάω συκώτι, αν και θα έπρεπε λόγω χαμηλού σιδήρου... Ίσως η εκδοχή σου μου δώσει την λύση που ψάχνω όλα αυτά τα χρόνια! Thanks!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι σε ενοχλει πιο πολυ Αναστασια μου? Η γευση, η μυρωδια... Παντως αυτος ο τροπος μαγειρεματος το κανει πραγματικη γκουρμεδια!
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  6. Το συκώτι και γενικά τα εντόστια τα λατρεύω και εγώ και η Νεφέλη μου.
    Αυτή η εκδοχή είναι πράγματι πολύ ιδιαίτερη. Και να φανταστείς ότι εγώ θα το έψηνα πολύ περισσότερο, φοβούμενη μήπως μείνει αίμα μέσα και τότε...μπλιαχ!!

    Το πετιμέζι ροδιού είναι πράγματι δυσσεύρετο. Δεν το έχω ξανακούσει δηλαδή. Με κανονικό πετιμέζι από σταφύλι γίνεται να αντικατασταθεί? Από αυτό έχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμενα αν με ρωτουσες θα ελεγα οτι το συμωτι θελει καλο ψησιμο... αλλα επειδη πλεον εμπιστευομαι τους ιταλους, ιδιως οταν επιμενουν για κατι, το δοκομασα και αλλαξα γνωμη γενικα για το συκωτι. Αλλη γευση, αποκαλυψη! Ο καλος μου, παρ΄ ολο που ειναι του κρεατος, για το συκωτι ουτε να ακουσει και τωρα οταν το δει το πρωτο πραγμα που λεει : "θα το φτιαξεις με εκινη την ιταλικη συνταγη??"
      Χρυσαυγη μου, το πετιμεζι απο σταφυλι ειναι πολυ γλυκο για αυτην την συνταγη. Εδω θελουμε κατι πιο οξινο, οποτε θα πρεπει να βαλεις ξυδι (οπωε και στο συκωτι αλλα βενετσιανα) ή ξυδι βαλσαμικο για λιγο πιο γλυκοξινη γευση.

      Διαγραφή
  7. Το συκώτι μου αρέσει ούτως ή άλλως και ο συνδυασμός του με πορτοκάλι και ρόδι με κάνει να μου αρέσει ακόμα περισσότερο!
    Εύκολη και ενδιαφέρουσα συνταγή, εξαιρετικά παρουσιασμένη!
    Φιλιά πολλά Μαρίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πραγματική γκουρμεδιά το πιάτο σου Μαρίνα μου, μέχρι κι εγώ που δεν τα πάω και πολύ καλά με το συκώτι (και τα εντόσθια γενικώς), θα το δοκίμαζα ευχαρίστως!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορει και σε κανει να αναθεωρησεις την αποψη σου για το συκωτι Ελενα μου! Η δικη μου παρεμβαση το εκανε πιο γλυκοξινο και του πηγε παρα πολυ!
      Καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  9. Μαρινάκι μου καταπληκτικό παρόλο που δεν πολυτρώω και γω εντόσθια γενικώς, αλλά σίγουρα θα δοκίμαζα απο αυτό το καλομαγειρεμένο πιάτο!!!Πολύ ωραία συνταγή!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραία συνταγή! Το συκώτι μας αρέσει πολύ γι αυτό και καταγράφεται:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαρίνα μου, το πιάτο σου έχει πολύ ωραία υλικά.
    Είναι καλομαγειρεμένο και πολύ προσεγμένο στην παρουσίασή του, μπράβο!
    Εγώ, δυστυχώς, δεν τα έχω καλά με το συκώτι, τι κρίμα! Πολύ θα ήθελα να δοκιμάσω αυτή την έξοχη σαλτσούλα.
    Μπορώ να χρησιμοποιήσω κοτόπουλο, τι λες; Βέβαια αλλάζει εντελώς η συνταγή αλλά πορτοκάλι και ρόδι μου έκαναν κλικ!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ελενη μου! Μηπως αν το δοκιμαζες αλλαζες γνωμη για το συκωτι? Νομιζω οτι θα μπορουσες να το κανεις και με κοτοπουλο, βεβαια θα θελει παραπανω μαγειρεμα, γιατι εδω δεν ισχυουν αυτα που ισχυουν για το συκωτι. Ειμαι σιγουρη ομως οτι δεν θα ηταν το ιδιο πραγμα, γιατι το συκωτι εχει την δικια του ιδιαιτερη γευση.
      Πολλα φιλια!

      Διαγραφή
  12. Μια διαφορετική συνταγή για το συκώτι
    Πολύ ωραια Μαρίνα μου.
    Εγώ το τρώω το συκώτι (μόνη μου) και σίγουρα έτσι όπως το έχεις κάνει θα μ αρέσει.
    Θα το έχω υπόψη για επόμενη φορά

    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Μαριον μου!
      Οταν το δοκιμασεις, περιμενω τις εντυπωσεις σου!
      Φιλια!

      Διαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.