19

ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΚΟΛΟΚΥΘΑ ΚΑΙ ΛΩΤΟΣ // CONFETTURA DI ZUCCA E CACHI


ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΚΟΛΟΚΥΘΑ ΚΑΙ ΛΩΤΟΣ

Μην φανταστειτε οτι ολα οσα επιχειρω να φτιαξω εχουν επιτυχια! Επισης μην νομιζετε οτι ολες οι συνταγες που κυκλοφορουν στο διαδυκτιο ειναι ακριβεις, σωστες στις οδηγιες τους και κυριως δοκιμασμενες! Ετσι μπορει να ξεκινησεις να φτιαξεις κατι και να βρεθεις μπροστα σε μια απιτευτη αποτυχια - σε ποιον δεν εχει συμβει? Απο περισυ περιμενα την εποχη της κολοκυθας, ωστε να επιχειρησω να φτιαξω την περιφημη cucuzzata, δηλαδη ζαχαρωμενη κολοκυθα. Το ηξερα οτι ειχε την διαδικασια της, αλλα ειπα να προσπαθησω.... Την αλατισα, την επλυνα, την στεγνωσα και οταν ηρθε η ωρα να την ζαχαρωσω, μετατραπηκε σε μια πολυ ωραια μαρμελαδα... Η πρωτη σκεψη ηταν να την πεταξω. Αλλα ειχε καταπληκτικο χρωμα και αρωμα, εξ'αιτιας και της κανελας. Ηταν ομως αρκετα γλυκεια για τα γουστα μου, οποτε επρεπε με κατι να την αραιωσω.... Για να μην τα πολυλογω, το αποτελεσμα ηταν μια πεντανοστιμη μαρμελαδα κολοκυθα με λωτο, που επαναληφθηκε λιαν συντομως, αυτην την φορα οχι δια της ... πλαγιας οδου, αλλα ως μια καταξιωμενη μαρμελαδα με .. ονοματεπωνυμο!

Δοση : 1,5 lt
Βαθμος δυσκολιας : ευκολο
Υλικα : 1 Kg πορτοκαλι κολοκυθα (καθαρη σαρκα),
                 3 ωριμους λωτους,
                 800gr ζαχαρη απο ζαχαροκαλαμο,
                 τον χυμο απο 1 λεμονι,
                 1 κοφτο κουταλακι του γλυκου, κανελα σε σκονη,
                 1/2 κουταλακι του γλυκου τζιντζερ σε σκονη.
Προετοιμασια : 
Κοψτε την κολοκυθα σε κομματακια και βαλτε την σε ενα σκευος. 
Καθαριστε τους λωτους, κοψτε την σαρκα τους σε κομματακια και προσθεστε τα στην κολοκυθα. Καλυψτε με την ζαχαρη και τον χυμο λεμονιου και αφηστε να σταθει για 2-3 ωρες σε δροσερο μερος, ωστε να αποβαλλουν τα υγρα τους. 
Μεταγγιστε το μιγμα σε μια κατσαρολα, προσθεστε τα μπαχαρικα και βαλτε σε χαμηλη φωτια. Αφηστε να σιγοβρασει μεχρι να δεσει. 
Οσο ειναι ακομη καυτη η μαρμελαδα, γεμιστε αποστειρωμενα βαζακια, σφραγιστε αμεσως με τα καπακια τους και αναποδογυριστε τα. Αφηστε τα να κρυωσουν αναποδογυρισμενα, ωστε να επιτευχθει η κονσερβοποιηση.


CONFETTURA DI ZUCCA E CACHI

Devo ammetere che non tutte le mie ... ciambelle, riescono poi col bucco! Ancora non tutte le ricette che sono in giro sono precise, descrivono i vari processi esplicitamente o poi sono veramente provate! Cosi trovi una ricetta che ti piace e ti metti a prepararla ma fallisce grandiosamente... Non vi è mai capitato? Dall'anno scroso ho messo nella mente di preparare la cucuzzata, che certo non posso trovarla in Grecia. Lo sapevo che aveva un certo processo da seguire, ma mi piacciono le sfide in cucina! Cosi ho preso la zucca,l'ho tagliata a pezzi, l'ho lasciata nel sale, l'ho lasciata nell'acqua l'ho assciugata e quando è venuto il momento di farla ricoprire di zucchero ho preso una bella confettura di zucca! Il primo pensiero è stato di buttarla subito via. Ma poi aveva un colore molto invitante, profumava di cannella e come sapore era squisita. E siccome era troppo dolce per i miei gusti cercavo un modo di farla meno zuccherata... In brevis il risultato è stato una deliziosa confettura di zucca e cachi che ho rifatto molto presto, ma questa volta con l'intenzione di preparare la stessa confettura!

Dosi : 1,5 lt
Difficoltà : facile
Ingredienti : 1 Kg di polpa di zucca,
                              3 cachi maturi,
                              800gr di zucchero di canna,
                              il succo da 1 limone,
                              1 cucchiaino raso di cannella in polvere,
                              1/2 cucchiaino di zenzero in polvere.
Preparazione : 
Tagliate la polpa della zucca a cubetti e poneteli in un recipiente. 
Sbucciate i cachi, tagliate la polpa a cubetti e aggiungeteli alla zucca. Irrorate con il succo del limone e coprite con lo zucchero. Lasciate macerare in luogo fresco per 2-3 ore. 
Travasate in una pentola, aggiungete gli aromi e portate sul fuoco. Lasciate cuocere a fuoco molto moderato, fino a rapprendere e ottenere la consistenza desiderata. 
Con la confettura ancora scottente, riempite dei barattoli sterilizzati. Coprite subito coi coperchi, capovolgete e lasciate raffreddare capovolti.

19 σχόλια:

  1. che meraviglia Marina!! E' molto bella.
    Sai che l'abbiamo appena fatta anche noi, ma
    tua idea dei cachi è stupenda.
    La prossima marmellata di zucca proviamo!
    Sempre bravissima e precisa nelle spiegazioni.
    Un bacio dalle 4 apine

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρίνα, αχ αυτές οι ανακρίβειες πόσο κόσμο έχουν παιδέψει.
    Κολοκύθα μαρμελάδα έχω κάνει σε διάφορους συνδυασμούς με πορτοκάλι με μήλο και κανένα και μας άρεσαν πολύ.
    Το λωτό προσωπικά δεν τον συμπαθώ και δεν τον έχω βάλει ακόμα στα πειράματα μου.Αν βρω σήμερα κανένα καλό θα πάρω μιας κι έχω μια μεγάλη κολοκύθα προς αξιοποίηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να πω την αληθεια Ξανθη μου, μαρμελλαδα κολοκυθι δεν θα σκεφτομουν να φτιαξω, παρ' ολο που εχω φτιαξει γλυκο και φυσικα κολοκυθοπιτα... Το λωτο επισης δεν το ειχα σε μεγαλη υποληψη και μαλιστα αγορασα λωτους για να τους δοκιμασω, χωρις να εχω κατασταλαξει τι ακριβως θα τους κανω. Ηρθε κι εδεσε ομως και η μαρμελλαδα εγινε πραγματικα πολυ νοστιμη.

      Διαγραφή
  3. Χαίρομαι που μία ΄΄αποτυχία΄΄βρήκε όνομα με αξία!!!!Η πρωτοτυπία και η μοναδικότητα της γλυκειάς πρότασής σου Μαρίνα μου,είμαι σίγουρη ότι θα βρει πολλούς αποδέκτες!!!
    Είναι πολύ χρήσιμο να μπορεί κ.αποιος να σώσει μία αποτυχημένη παρασκευή, ακόμα πιο δύσκολο όμως, να συνέλθει από τον θυμό της ανακρίβειας της συνταγής!!Και χρειάζεται αρκετή πείρα,φαντασία και τόλμη για να το κάνεις!!!!
    Στη συγκεκριμένη περίπτωση Μαρίνα μου ,όχι μόνο έσωσες την νόστιμη κατακίτρινη κολοκύθα,αλλά την μετέτρεψες σε γκουρμέ μαρμελάδα!Πρώτη φορά ,είναι αλήθεια,αντικρύζω μία μαρμελάδα τέτοιας υφής και χρώματος!Για τη γεύση δεν ξέρω..όμως αν κρίνω από τις επιμελημένες και αδιάκοπες προσπάθειές σου και τις τόσο φροντισμένες συνταγές σου,έχω το δικαίωμα να σκεφτώ για μία μάλλον ντελικάτη και ιδιότροπη γεύση..
    Εχω στην κατάψυξή πολοτό κολοκύθας ,έξω υπάρχουν άφθονοι λωτοί..απλά υλικά και απλή παρασκευή..μόνο απόφαση χρειάζεται..
    Φιλάκια πολλά,πολλά Μαρίνα μου!Να έχεις μία υπέροχη μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αποτελεσμα της αποτυχιας μου ηταν μια πολυ αξιολογη μαρμελλαδα.. Η γευση της ειναι ιδιαιτερη, ενω μεγαλο ρολο παιζουν και τα μπαχαρικα, τα οποια εδεσαν πολυ ωραια. Με την cucuzzata παντως, δεν εχω κλεισει ακομη τους λογαριασμους μου και τωρα ειναι που πεισμωσα να την φτιαξω!
      Πολλα φιλια Φωτεινη μου!

      Διαγραφή
  4. Μαρίνα μου συμφωνώ κι επαυξάνω με τα λεγόμενά σου!
    Πράγματι, πολλές φορές ξεκινάμε για κάπου και καταλήγουμε εντελώς διαφορετικά! Και ας έχουμε ακολουθήσει κατά γράμμα τις οδηγίες μιας συνταγής! Γι' αυτό καλά κάνουμε και αυτοσχεδιάζουμε σωστά;
    Η μαρμελάδα σου είναι πολύ πρωτότυπη, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο συνδυασμό! Πολύ χαίρομαι που δεν την πέταξες!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιονη μου, οπως πολλοι το εχουν διαπιστωσει,υπαρχουν πολλες ανακριβειες τοσο σε blog οσο και σε site μαγειρικης, εγχωρια και μη. Η ριζα του κακου νομιζω οτι ξεκιναει απο την αντιγραφη, γιατι οταν καποιος φτιαξει μια συνταγη και διαπιστωσει το σφαλμα θα το διορθωσει. Αν την αντιγραψει απλως δεν θα μπορεσει να το αντιληφθει.
      Δεν νομιζω οτι ποτε θα σκεφτομουν να φτιαξω μια μαρμελλαδα με κολοκυθα και λωτο, ηταν η συγκυρια που με οδηγησε σε αυτο το αποτελεσμα!
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  5. Δεν ξέρω δια ποίας οδού την έφτιαξες Μαρίνα μου, αλλά βλέπω μιαν υπέροχη μαρμελάδα, με λαμπερό χρώμα και γεύση που σίγουρα θα μου αρέσει κρίνοντας από τους συνδυασμούς των υλικών!
    Και που σίγουρα θα ήθελα να δοκιμάσω!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω Ελενα μου!
      Και το αρωμα της ειναι πολυ ωραιο, εξ'αιτιας των μπαχαρικων!

      Διαγραφή
  6. Μαρινάκι σε βρίσκω πολύ εφευρετική και δημιουργική! Η ιδέα σου να εμπλουτίσεις τη μαρμελάδα με λωτό μού φαινεται πολύ ιδιαίτερη και φαντάζομαι ότι η γεύση της θα σε αποζημίωσε πλήρως για να την έβαλες στο μπλογκ! Αν και είμαι λίγο μακριά για να τη γευτώ, το τέλειο χρώμα της είναι σίγουρα πόλος έλξης και αφορμή για να τη δοκιμάσω αν καταφέρω να βρω λωτό.
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασε Αναστασια μου, απο τοτε που εφτιαξα αυτην την μαρμελλαδα, ασχισα να γλυκοκοιταζω τους λωτους του διπλανου, που φετος δεν τους μαζεψε και το δεντρο του ειναι φορτωμενο. Καθως δεν εχουμε διπλωματικες σχεσεις, μπαινω στον πειρασμο να πηδηξω τον φραχτη και να τους μαζεψω κανα βραδυ! Αυτη η μαρμελλαδα ηταν μια εκπληξη, και σιγουρα μετριασε και την τσατιλα μου για την αποτυχια της cucuzzata...

      Διαγραφή
  7. Μαρινάκι μου τι να πω!!!Φαίνεται εξαιρετική!!!Μα τι ωραία ιδέα, μπράβο!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ιδιαίτερα υλικά αλλά μου αρέσουν! Πρέπει να σου έγινε εξαιρετική,
    αν κρίνω από την εμφάνιση και το δέσιμο. Τώρα πλέον εδώ δεν υπάρχουν καλές κολοκύθες,
    διαφορετικά θα τη δοκίμαζα! Σε ευχαριστούμε πολύ, Μαρίνα μου!
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χωρις να θελω να περιαυτολογησω, εγινε παρα πολυ καλη : δεσιμο, αρωμα, χρωμα ολα τελεια! Παραδοξως, εδω ακομη βρισκεις κολοκυθες στα σουπερ μαρκετ και ειναι και καλες...
      Φιλια Ελενακι!

      Διαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.