36

ΚΡΙΘΑΡΑΚΙ ΜΕ ΚΙΜΑ // RISONI AL RAGU'


ΚΡΙΘΑΡΑΚΙ ΜΕ ΚΙΜΑ

Αγαπημενο φαγακι το κριθαρακι με κρεας -αλλα και χωρις!-, μας αρεσει να ειναι και ζουμερο, το μονο κακο του ειναι οτι αν σταθει ρουφαει ολο το ζουμακι και χανει σε γευση... Τη ιδεα για την προσθηκη κιμα στη θεση του μοσχαρισιου κρεατος, οπως ειχαμε συνηθισει απο τις μαμαδες μας, την δανειστηκα απο την Ελενη και μπορειτε να την δειτε εδω .

Δοση : για 4 ατομα
Βαθμος δυσκολιας : ευκολο
Υλικα : 300 gr (1 κουπα) κριθαρακι χοντρο,
                250 gr κιμας μοσχαρισιος,
                1 μικρο κρεμμυδι, ψιλοκομμενο,
                1 κουταλια της σουπας βουτυρο,
                4 κουταλιες σουπας παρθενο ελαιολαδο,
                200 gr (1 κουπα) ντοματα στον τριφτη,
                1 κουταλια της σουπας ντοματοπελτε,
                1 κουταλακι του γλυκου παστα πιπεριας,
                1 κουταλακι του γλυκου παπρικα γλυκεια,
                1 κουταλακι του γλυκου garam masala,
                φρεκοτριμμενο πιπερι,
                αλατι,
                τριμμενο τυρι (κεφαλοτυρι).
Προετοιμασια : 
Βαλτε το λαδι και το βουτυρο σε μια κατσαρολα και μολις ζεσταθει, προσθεστε το κρεμμυδι. Σωταρετε το μεχρι να γυαλισει και προσθεστε τον κιμα. Καβουνρτιστε τον κιμα, μεχρι να παρει ωραιο χρωμα και να γινει τραγανος. Προσθεστε το κριθαρακι και σωταρετε μεχρι να παρει χρωμα. Προσθεστε τον ντοματοπελτε, την παστα πιπεριας, την παπρικα και το garam masala και σωταρετε για 2-3 λεπτα. Προσθεστε 4 κουπες ζεστο νερο και την ντοματα. Προσθεστε το αναλογο αλατι και λιγο πιπερακι, σκεπαστε την κατσαρολα και αφηστε να σιγοβρασει για 15 λεπτα περιπου, μεχρι να γινει το κριθαρακι αλ ντεντε. Μην ξεχασετε να ανακατευετε σε τακτα χρονικα διαστηματα, για να μην κολλησει το ζυμαρικο. Κατεβαστε το φαγακι απο την φωτια και αφηστε να σταθει 5-10 λεπτα. 
Σερβιρετε το ζεστο, πασπαλισμενο με τριμμενο πικαντικο τυρακι; εγω προτιμησα το κεφαλοτυρι.


RISONI AL RAGU'

I risoni al sugo di pomodoro, con l'aggiunta o no di carne di manzo, è un classico della cucina casalinga greca. Ci piace di essere succoso, il guaio è che tra breve, assorbe tutto il sughetto e riuslta meno saporito... L'idea di aggiungere la carne trita al posto della carne di manzo, l'ho presa da qui .

Dosi : per 4 persone
Difficoltà : facile
Ingredienti : 300 gr (1 bicchiere) di risoni,
                            250 gr di carne di manzo trita,
                            1 cipolla piccola, tritata,
                            1 cucchiaio di burro,
                            4 cucchiai di olio extravergine di oliva,
                            200 gr (1 bicchiere) di passata di pomodoro,
                            1 cucchiaio di triplo-concentrato di pomodoro,
                            1 cucchiaino di pasta di peperoni rossi,
                            1 cucchiaino di paprica dolce,
                            1 cucchiaino di garam masala,
                            1 pizzico di pepe macinato,
                            sale,
                            formaggio kefalotìri grattugiato.
Preparazione : 
Ponete il burro e l'olio in una pentola e portate sul fuoco. Quando sarà scaldato aggiungete la cipolla e soffrigete senza lasciare prendere colore. Aggiungete la canre trita e rosolatela bene, fino a prendere un bel colore. Aggiungete il risoni e rosolate pure. Aggiungete il triplo-concentrato di pomodoro, la pasta di peperoni, la paprica e il garam masala e saltate per qualche minuto. Aggiungete 4 bicchieri di acqua calda e la passata. Regolate di sale, aggiungete un pizzico di pepe macinato, coprite la pentola e lasciate cuocere a fuoco moderato, per 15 minuti ca, fino i risoni saranno cotti al dente. Non dimenticare di mescolare ogni tanto, perchè si attacca facilmente nel fondo. Ritirate dal fuoco e lasciate riposare per 5-10 minuti. 
Servitelo caldo con una manciata di kefalotìri o pecorino grattugiato.


36 σχόλια:

  1. Υπέροχο φαγάκι! Και φτιάχνεται πανεύκολα! Μπράβο!
    Καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βλέπω ότι του πρόσθεσες και μια νότα Ινδίας! Πολύ ενδιαφέρουσα η προσθήκη!Καλή εβδομάδα, πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρίνα, από τα εύκολα και νόστιμα φαγάκια, που μας μας λύνουν τα χέρια, όταν βιαζόμαστε. Του έδωσες και αέρα Ινδικό, φαντάζομαι την ωραία του γεύση. Έτσι, για να αλλάζουμε και λίγο τις γνωστές μας γεύσεις, να έχουμε το "γευστικό" μας ενδιαφέρον, σε εγρήγορση!!!!
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ειναι Ειρηνη μου, προσπαθω να κανω μικρες αλλαγες για να μην βαριμοαστε τις γευσεις. Αν και το κριθαρακι μας αρεσει παρα πολυ...
      Καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά υπέροχο φαγάκι Μαρίνα μου!
    Δεν απαιτεί πολύ κόπο ενώ είναι κάτι παραπάνω από εγγυημένο σε γεύση!
    Μου αρέσει που το έχεις κάνει τόσο ζουμερό.
    Με πάστα πιπεριάς και garam masala πρέπει να είναι απίθανο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζω οτι λιγο ζουμακι το θελει το κριθαρακι, του παει...
      Καλη σου μερα Ερμιονη - φιλακια!

      Διαγραφή
  5. Μαρίνα μου καλή εβδομάδα!!
    Το συνηθισμένο φαγητό ,στα χέρια σου γίνεται μοναδικό!!!Πραγματικά Μαρίνα μου,κατόρθωσες με απλά αλλά καθοριστικά βήματα να μεταμορφώσεις ένα πιάτο κοινό,σε μία νέα ζουμερή και πεντανόστιμη πρόταση!!Προσωπικά επιδιώκω να φτιάχνω το κριθαράκι μου ,όσο το δυνατόν πιο ΄΄ροφητό΄΄,ζουμερό,γιατί όπως πολύ σωστά επισήμανες,όταν σταθεί σφίγγει και δεν είναι ωραίο!Έτσι η εικόνα του σπυρωτού και αφράτου ζυμαρικού που αντίκρυσα σήμερα,μα κέρδισε,όπως άλλωστε όλες οι δημιουργίες σου!Η πινελιά που αλλάζει την γεύση και μεταμορφώνει το πιάτο,αυτή του μείγματος μπαχαρικών,είναι ένα σημείο που τελικά θα δοκιμάσω προσωπικά,παρ΄όλες τις επιφυλάξεις μου..Σου έχω εμπιστοσύνη στα θέματα της γευσιγνωσίας .Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολυ Φωτεινη μου!
      Να το δοκιμασεις το garam masala, πιστευω οτι θα σου αρεσει κι εσενα!
      Πολλα φιλακια!

      Διαγραφή
  6. εμενα παλι μου αρεσει χωρις ζουμια! και σκετο, και με κρεας, και με κιμα, και με λαχανικα.
    η μαμα μου το εφιαχνε συχνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμενα δεν μου αρεσουν τα πολλα ζουμια, αλλα το κριθαρακι το θελω με λιγο ζουμακι! Ασε που εχω εναν ... βουτηχτη στο σπιτι που ειναι με την βουκα το ψωμι στο χερι, ετοιμος παντα για ... μακροβουτια! Εμενα παλι η γιαγια μαγειρευε συνηθως στο σπιτι (η κουζινα ηταν το ... βασιλειο της, ποιος τομουσε να την βγαλει απο εκει μεσα!) και το κριθαρακι το εφτιαχνε πεντανοστιμο!

      Διαγραφή
  7. Μαρίνα έκατσα να φάω, όλοι σήμερα έχουν κέικ κι εγώ με τα γλυκά δεν τα πάω καλά!!
    Αν είχα δει πιο νωρίς την ανάρτηση θα το έφτιαχνα σήμερα μιας και ετοιμάζω κιμά για μακαρόνια.
    Μια άλλη φορά.
    καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλα εκανες Ξανθη μου!
      Η Notoula μας εχει παρασυρει ολους με το κεϊκ της Δευτερας....
      Θα βρεθει ευκαιρια να το φτιαξεις, καθως δε συνηθως τρωγεται ζεστο, ειναι χουχουλιαρικο φαγακι, οτι πρεπει τωρα που αρχιζει να πιανει κρυο!
      Καλη εβδομαδα!

      Διαγραφή
  8. Questi risoni so che esistono ma a Trieste non si trovano ma segno lo stesso forse un giorno.....buona settimana,.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Puoi prepararla anche con altro tipo di pasta cora, ditali pe o fregola... A noi i risoni sono molto diffusi e questo e un piatto molto comune, siccome viene preparato velocemente e facilmente e poi e versatile, si puo prepararlo con o senza carne...
      Un abbraccio!

      Διαγραφή
  9. Φαγάκι που μυρίζει μανούλα το σημερινό Μαρίνα μου!!
    Μ΄αρέσει πολύ!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και γιαγιακα, Ελενα μου, η γιαγια μου μας εφτιαχνε συχνα κριθαρακι...
      Καλη εβδομαδα!
      Φιλακια!

      Διαγραφή
  10. τέλειο πραγματικά λατρεύω το κριθαράκι αλλα όπως το λες, έτσι με ζουμάκι και να κρατάει λίγο. Πρέπει να φαγωθεί την ίδια στιγμή, εξάλλου ποιος κρατιέται??? Φιλάκια Μαρίνα μου, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωσταααα.... απλο αλλα λαχταριστο το ατιμο!
      Καλο μηνα να εχουμε Ερη μου!

      Διαγραφή
  11. Μαρίνα μου υπέροχο φαγητό και πολύ νόστιμο!Οι πινελιές σου το απογείωσαν με τις προσθήκες της πάστας πιπεριάς και garam masala!!!Θέλω πολύ να το δοκιμάσω και έτσι!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εμπνευση μου ησουν εσυ Ελενη μου, εβαλα κι εγω ομως την δικη μου πινελια!
      Ευχαριστω! Φιλακια!

      Διαγραφή
  12. Δεν είναι ωραία ιδέα αυτός ο συνδυασμός ? Εγω το κάνω όταν μου περισεύει κιμάς απο μακαρονάδα.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οντως απαιχτος συνδυασμος και γηγορο, σιγουρα με το κρεας θελει πιο πολλη ωρα για να γινει...

      Διαγραφή
  13. Βρήκα τι θα μαγειρέψω αύριο!!!!!!!! Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οτι πρεπει ειναι για σημερα Λιλα μου, τωρα που κρυωσε και ο καιρος...

      Διαγραφή
  14. Πολύ ωραίο σου έγινε,οπως ακριβώς μου αρέσει και μένα με λίγο ζουμί.Και εγώ στην Ελένη το είδα πρώτη φορά,νόστιμο πιάτο,καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα, Μαρίνα!
    Πολύ νόστιμη πρόταση και εύκολη. Μπαίνει στο εβδομαδιαίο μενού μας.
    Αυτό που λες είναι σωστό και πρέπει να αφήνουμε λίγο ζουμάκι.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το μπαχαρικό τελικά δεν θα μπορούσα ποτέ να το φανταστώ σε ένα πιάτο σαν το κριθαράκι με τον κιμά. Μου φαίνεται ακρετά παραδοσιακό και το garam masala πολύ εξωτικό! Αυτό είναι που με κεντρίζει όμως. Η διαφορετικότητα. Το φαγητό σου Μαρίνα μου φαίνεται και είναι (είμαι σίγουρη) πεντανόστιμο!!! ...Που να προλάβει να πήξει και να τραβήξει τα υγρά του??? Θα φαγωθεί όλο!

    Την καλησπέρα μου!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οντως φαγωθηκε εν ριπη οφθαλμου Χρυσαυγη μου... το garam masala το κανει ακομα πιο ... χουχουλιαρικο, οτι πρεπει γι'αυτην την εποχη δηλαδη!
      Πολλα φιλακια!

      Διαγραφή

Η γνώμη και οι παρατηρήσεις σας μας ενδιαφέρουν!

Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται υπ'όψιν και θα διαγράφονται. Επίσης δεν θα δημοσιεύονται σχόλια υβριστικά ή με περιεχόμενο διαφημιστικό.

Commenti anonimi non saranno presi in considerazione e saranno cancellati.

All anonymous comments will not be considered and therefore deleted.